Email gratuit vs. email profesional

Inca o tema SuperBlog 2009, jurizata de Hostway, care ofera serviciul Axigen (mail with a twist, un fel de Microsoft Exchange si nu numai). Pai, sa vedem.

Greu de comparat mere cu pere. Ideea e ca serviciile gratuite de e-mail au si ele utilizarile lor… de exemplu:

  • sunt excelente pe post de colectoare de spam, ca adrese utilizate pentru inscrierea in diverse site-uri care cer mailul zor, nevoie;
  • sunt personale – in general e-mailul platit corespunde unui domeniu care e hostat pe un server si pentru care plateste in general o firma; mai rar vezi persoane fizice care sa isi cumpere hosting pentru uz personal si, in general, cei care fac asta au in minte tot un business;
  • sunt cat de cat anonime.

Sigur ca mailul platit, adica hostat pe un server (si daca mai si are tot soiul de aplicatii care fac viata mai usoara oamenilor ocupati), este o optiunea ideala daca:

  • ai o firma sau esti PFA sau esti blogger de succes, dar astia cam au toti deja;
  • vrei sa fii cat de cat sigur ca mailurile tale sunt in siguranta si confidentiale (desi eu sunt paranoica, numai verba volant si nici aia mereu);
  • vrei sa isi primesti mailul pe mobil;
  • vrei ca mesajele pe care le trimiti sa nu para ca trimise de neica nimeni (adica tu! asa gandesc unii cand vad mail personal de yahoo sau de gmail, desi gmai are un pic mai mult staif, deocamdata);
  • ai intre 5 si 8 euro pe luna de dat pentru server (eu, personal, nu recomand hosting mai ieftin de atat! ca sigur e ceva necurat la mijloc daca e prea ieftin – ori cade prea des, ori nu ai chiar spatiul ala, ori nu e safe si te umpli de virusi…).

Cam asta ar fi ideea… eu am si din alea, si din alelalte si le folosesc in functie de context, de situatie… nu se exclud, se completeaza.

Later edit.

PCNews, v-a picat serverul… eu cum pun linkul in aplicatie? Mmm…

3 Responses

  1. poate te incurc la superblog, da’ cum rămâne cu serviciile de mail pentru firme mici, gratuite, să nu dai bani aiurea, pentru care plăteşti doar când ”creşti” suficient … un exemplu ar fi apps de la googu🙂, ideale pentru bloggeri …

  2. Mihai, nu ma incurci. Eu cred ca pana si o firma mica, daca e firma si vrea sa “dea bine” la clienti, trebuie sa porneasca avand un set minim alcatuit din sigla, carti de vizita, e-mail pe domeniu propriu si macar o pagina pe net pe domeniul ala cu o prezentare succinta a serviciilor/produselor si date de contact la vedere.

    Google Apps e o chestie geniala, dar eu vorbeam in special de e-mail…

  3. Da, ai scris foarte bine.
    Felicitari si sper sa obtii un punctaj mare.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: