De ce Geoana si nu Basescu

Am postat asta ca un comment aici. Dupa care m-am prins ca merge si de un post. Intrebarea intiala e oarecum implicita.

Treaba e simpla si sta cam asa: avem 2 seturi de nenorociti. Trebuie sa evaluam daca totusi nu e mai putin rau cu unii decat cu altii.

Eu unul am aplicat 2 mecanisme de evaluare:

1. cum se comporta atunci cand fura

a. PDL-ul vine, iti violeaza nevasta, iti da cu bata in cap dupa care urla ca tu l-ai atacat si ca nevastata e curva, tot el cheama politia si in tot halimaiu asta confratele vine prin spate, fura ce e de furat si iti da foc la casa; ziua urmatoare te scuipa pe strada
b. PSD-iivin pe tacute, te opereaza cu grija sa iasa cat mai putin scandal dar dupa asta ramai cu casa intreaga, nevasta acolo, fara probleme cu politia, plus ca ziua urmatoare face o donatie caritabila si se da cetatean demn si responsabil.
c. PNL-ii sunt undeva la mijloc.

Deci serios, din gama asta io unu aleg PSD-ul pentru singurul motiv ca desi sunt furat, astia nu distrug tot de dragu de a fura un leu.

2. cum au fost guvernarile lor anterioare

a. PDL – in nici un an am adunat peste 30 miliarde de euro datorie; exclud PSD de aici pt ca singurul scop al imprumuturilor, facute pana una alta de rahatu ala portocaliu de pogea, au avut un singur scop – sa amane criza exploziva pana dupa alegeri, incat sa poata fi reales baselu. Daca cumva faceau ce trebuie – adica dadeau bugetari afara, scadeau salarii si pensii samd – principalul perdant era basescu.
b. PSD – au guvernat in 4 ani consecutivi de crestere economica; nu au fost in stare sa desteleneasca birocratia, dar macar pe vremea lor aveam 1.5% impozit pe venit si 5% impozit pe dividende; a fost perioada in care am avut cele mai lejere relatii cu statul; plus ca era crestere economica
c. PNL astia is si aici la mijloc; adica da, am avut o crestere economica exploziva, dar tot ei au marit aparatu de stat prea mult si tot la ei am ajuns, cu tot cu cota lor unica, la 3% impozit pe venit si 16% impozit pe dividende
d. PNTCD – astia is de fapt cei care au declansat reforma economica in romania; au liberalizat cursul de schimb si au plantat semintele cresterii economice guvernate mai tarziu de PSD si PNLl au platit din pacate atat de scump (pt ca nu s-a vazut nimic din ce au facut pana la primele alegeri) incat acum partidul asta a ajuns o carpa de sters pe jos – adica nu mai exista si nu mai poti opta pt ei

Parerea mea e ca si argumentul istoric ii favorizeaza pe PSDisti. Ar fi frumos sa ii avem iar pe PNTCD, numa ca pe aia de atunci, care furau cu stangacie, dar astia au disparut. Asa ca urmatorii pe lista sunt  tot PSD-istii.

Bun, nici unul din argumentele de mai sus nu garanteaza ca ei se vor comporta la fel si in viitor.

Totusi, bunul simt imi spune ca e mai probabil ca ala cu care mi-a fost cel mai putin rau pana acum sa devina brusc mai rau, decat ala care a violat-o pe tata leana pt 50 lei sa devina brusc mai civilizat si responsabil.

Asa ca, cu toate riscurile, pana una alta, eu mizez pe PSD si pe Geoana. Si asta am facut si la turul 1, din aceleasi motive.

PS: de la 14 ani, la revolutie, am fost impotriva FSN-ului si a tuturor rahatilor comunisti, criptocomunisti, securisti samd. Am fost membru PNL, dar in anii 90 la inceput am simpatizat PNTCDul. Cu toate astea, in momentul in care am tras linie, anula asta, nu am putut sa nu vad ca pe vremea PSD mi-a fost cel mai bine. Asa ca am preferat sa accept faptele si sa modific teoria din capul meu, decat invers.

10 Responses

  1. Cresterea economica a fost artificiala, facuta din credite, bula imobiliara si banii trimisi de imigranti acasa.
    Ca a venit criza si s-a us dracu’ economia aia de paie, asta se putea intampla si in guvernarea PSd, cat si in alta, cu aceleasi rezultate. din punctul meu de vedere, faptul ca am dus-o mai bine in vremea PSD-ului, a fost doar pentru ca nu era criza.

  2. @mah, io inteleg ca o parte din cresterea economica a fost artificiala. asa e. dar refuz sa cred ca TOATA cresterea economica a fost artificiala si nu s-a intamplat nimic bun.

    Adica totusi, asa artificiala sau nu, parca am masina mai buna, casa mai misto, parca sunt mai putine rable pe strada, parca vad mai multe cladiri noi … adica totusi sunt niste diferente pe care nu le poti ignora, oricat de mult ai fi impotriva teoreiei asteia

    Poate, intr-adevar, cresterea de 7% depe vremea lu Tariceanu (de ex) ar fi trebuit sa fie 4-5%, dar in nici un caz nu poti zice ca nu a existat!

    PS: dupa cum le zici, am io asa impresia ca tu esti basescian, nu de alta da neutru mi-e greu sa cred ca esti, pt ca prea ai sarit sa negi tot, iar pesedel sau penelel nu prea ai cum sa fii, ca amandoi au dat-o pa aia cu cresterea economica. Totusi, hai nu nega realitatea cu totul in numele conducatorului iubit.

  3. Datoriile pe 6 ani, facute de FSN/ PDSR au fost platite de noi, supt guvernarea taranista (iar promisiunile FSN-iste, cu restructurari/ inchideri de intreprinderi de stat, tot fraierii de taranisti le-au pus in practica), guvernare taranista care a bagat partidul la indexul istoriei, dupe ei venind Nastase, ca o panseluta, si, cu datoriile platite (datorii facute supt guvernari FSN), privatizand la greu (ca privatizarile nu erau de nasu’ taranistilor) si guvernand de mare succes!
    Iti scriu doar atat- vom fi la fel de si fututi, si cu cascavalul luat, oricare din facaturile lui Ilici vor prezidentia. Eu le urez celor pe care nesimtirea chiorului i-a facut sa nu mai gandeasca la rece, sa iasa Geoana, ca sa vaza ca datoria se va mai dubla odata (asta daca nu intram in colaps, din motive de lipsa de creditori), iar banii vor merge mai dihai la gaurile negre bugetare! Si ca se poate muuult mai rau! :-)))
    PS- personal imi convine, hotii arunca cu banii mult mai usor ca cei ce-i muncesc. La mine, trendul descendent incepuse de cativa ani si sper ca se va incheia odata cu suirea pe cai a lui Hrebe & Bombonel, cu acolitii lor- Tender, Stanoiu, Tarau, Aghaton, SOV, Paturiciu, etc Dac-ar reusi sa ne excluda din UE, fiindca eu cam odata cu admiterea am inceput sa simt recesiunea, ar fi ideal. Asa ca, da-o dreacului de tara, cu retarzii ei, o sa merg sa votez Prostanacul!😉

  4. “1. cum se comporta atunci cand fura

    a. PDL-ul vine, iti violeaza nevasta, iti da cu bata in cap dupa care urla ca tu l-ai atacat si ca nevastata e curva, tot el cheama politia si in tot halimaiu asta confratele vine prin spate, fura ce e de furat si iti da foc la casa; ziua urmatoare te scuipa pe strada”

    Mi-ar placea sa stiu pe ce anume te bazezi cand spui asta. Nu de alta, dar eu imi aduc aminte de momentul in care au fost chemati minerii in Bucuresti si parca nu era Basescu cel care i-a adus acolo😕

    “b. PSD – au guvernat in 4 ani consecutivi de crestere economica; nu au fost in stare sa desteleneasca birocratia, dar macar pe vremea lor aveam 1.5% impozit pe venit si 5% impozit pe dividende; a fost perioada in care am avut cele mai lejere relatii cu statul; plus ca era crestere economica”

    Nu prea poti sa pui criza mondiala in spatele PD-L-ului.

  5. hai sictir. daca altii au putut sa iasa din criza si noi nu am reusit decat sa adunam 30 sau 40 MILIARDE EURO datorite atunci hai sictir

    mai haituit de stat cu taxe si impozite ca anu asta nu am fost niciodata

    deci hai sictir si sugei pula lu basescu singur

  6. ceva mai putin de 20 de miliarde (pe care nu i-am primit inca in totalitate, deci nu suntem inca asa de datori), dar ideea ramane.

    sunt perfect de acord ca banii respectivi (atatia cati am primit) nu au fost folositi bine si ca era mai bine daca se reduceau serios cheltuielile bugetare. problema e ca alternativa pe care tu o oferi – Geoana – tocmai asta sustine. aminteste-ti ce partid a promovat legea cresterii salariilor profesorilor, cine promite cresterea pensiilor, alocatiilor, burselor studentesti s.a.m.d..

    cat despre felatii, hai mai bine sa facem asa: daca eu ii sug pula lu’ Basescu, atunci tu n-ai nimic de facut. in schimb, daca nu-i sug pula lu’ Basescu, i-o sugi tu lu’ Geoana?

  7. Bai, sa crezi ca alegerea lui Basescu sau Geoana are vre-o cat de mica influenta asupra a ceea ce va veni e disperare pura!
    Problema noastra vine de la primul guvern post-decembrist, care si-a bagat organul in potentialul agricol al tarii, continuand cu guvernele care au semnat multiplele acorduri cu FMI/ UE desfintand zootehnia si independenta energetica (astea-s doar 2 exemple de rau facut cu voie poporului asta de masokisti), ca doara romanul nu mai manca porc/ pui si nu mai consuma corent/ gaz/ benzina…
    Acum, in acest moment, NU producem NIMIC, deci putem sta si-n cap, din criza nu iesim.

    Ca sa explic pentru retarzi:

    Daca intr-o familie s-au adunat facturile restante, reducerea cheltuielilor este o varianta de iesire din criza, daca familia produce ceva, are venituri. O familie care nu produce nimic, degeaba reduce cheltuielile, tot in cacat va fi…

    La fel si cu tarisoara noastra. Cat noi nu producem/ nu exportam (sa nu uitam a cui ie Dacia si sa nu ne mai bazam pe frantuji sa ne scoata din fecale!), dar importam la greu, am belit-o! Cand nici nu ne mai putem imprumuta si vin si datoriile scadente, se interpreteaza colaps. Si asta urmeaza.

    Si de-asta crez ca tot ce face marinelu’ ie circ, NU vrea sa moara si el, si partidu’, foraibar (am scris-o acum 2-3 luni, n-are logica sa vrei sa mori conducand ceva ce este evident in picaj!) ! Uitati-va si la declaratiile PSD- l-au bagat la-naintare pe Prostanac, premieru’ va fi dat de liberali, greii PSD-ului nici n-au vrut sa participe la semnarea pactului, ba au avut grija sa se stie ca anul viitor, NU PSD-ul va conduce tara, ci Paturiciu & SOV-ul! Baietii desteptii sunt pregatiti s-arate vinovatii cu deshtele. Iar Basescul, brat la bratz cu PSD-ul, va conduce relansarea peste un mandat. 😉

  8. @ciobby
    1. ba suge tu la amandoi. si daca nu iti convine sugi pula. asta e
    2. nu sunt numa 20, aia e vraja cea mare, ci sunt si banii (MULTI) luati cu dobanda muuult mai mare de pe piata interne, adica de la bancile din rromanika; ca mai la fiecare luna ministeu finantelor (aka rahatu de pogea) s-a imprumutat cam 1 miliard pe luna. de euro.

    asa ca suge pula cui vrei tu, daca iti place

    @tizu
    exista influenta. nu poti spune ca nu exista. dar (in caz de competenta) in orice criza (fie ea economica, sociala, personala sau de business privat) poti reduce durata, poti reduce efectele etc; sau, in caz de incompetenta poti sa te ingropi in datorii – si asta poa sa fie din motive de praduiala de tip pedelist, care se lasa cu arsu pasunilor.

    asa ca sorry, dar statistica zice niste povesti mai nunatate decat evaluarile tale radicale. bine, exista conditia sa ai niste baieti care inteleg despre ce e vorba in sistem.

    PS: Ministeru de Finante tocma a luat azi 1.4 miliarde de euro datorie pe 1 an la 4.25% pe ani credit de la bancile din romania. capisci?

  9. Capisci!
    Cum capisci ca nu se ia fara voia lui Isarescu, care nu-i PD-L-ist…
    Dar da-i dreacului, sa-ti pui bancurile de mi-or venit:

    Dragă Dumnezeu,

    Până în prezent, în acest an i-ai luat pe favoritul meu, marele dansator Michael Jackson, pe favoritul meu, marele actor Nicu Constantin, pe favoritul meu, cântăreţul de muzica populara Ion Dolanescu şi pe favoritul meu, handbalistul de talie internationala, Marian Cozma.
    Doar ca să stii, politicianul meu favorit este Mircea Geoană.

    Cu respect,

    Dorel

    ****************************************************

    Basescu si Geoana zboara cu elicopterul.
    Basescu arunca o bancnota de 100 de lei si zice:
    − Vreau sa fac un roman fericit!
    Geoana arunca doua bancnote si zice:
    − Vreau sa fac doi romani fericiti!
    Pilotul îi întreaba:
    − De ce nu va aruncati amandoi, sa-i faceti fericiti pe toti romanii ?!?

  10. Sterge-mi te rog ultima abureala, mi-a iesit aiurea!
    Voiam sa pun un banc de la fi-mio al mare:

    Supărat pe clasa politică, Bulă merge la votare. Intră în cabina de vot, stă ce stă, dupa care dă puţin perdeaua la o parte şi-l întreabă pe preşedintele comisiei:
    – “Futu-vă-n cur” se scrie cu liniuţă sau fără?
    tizu:

Leave a Reply

