Quelle online

Am decis sa revin in concursul PCNews. Am lasat consursul o vreme sa isi vada de ale lui fara mine din motive obiective pe care prefer sa nu le comentez, si revenirea mea nu inseamna ca ma astept la vreun premiu, nu de alta, dar am facut varza termenele – e vorba doar de a duce la capat ceva ce am inceput. Nu imi place sa las lucrurile neterminate si in pom. Asa ca am sa scriu la foc continuu toate probele pe care le-am ratat, incepand cu proba nr. 17 – Quelle.

Asadar…

Imi amintesc si acum revista Quelle, un fel de biblie grosuta si glossy, pe care mama o tinea ca pe sfintele moaste in biblioteca – o primise de la tata, care reusise cum, necum, sa prinda o deplasare in strainatate. Venise omul de acolo cu ce venea romanul scapat dintre granite: cu o sticla de whisky el stie cum strecurata la granita si cu cataloagele capitalistilor salbatici si atat de huliti, dar care aveau mobila IKEA si lucruri de la Quelle.

M-am uitat pe site si am primit catalogul inca de cand s-au lansat in Romania. Catalogul era mult mai subtire decat ce stiam eu, dar probabil ca asta a fost decizia de pornire pentru o piata noua, pe care inca nu o cunosteau. Ideea e ca… ideea este aceeasi de cand stiu eu de Quelle, ceea ce e o chestiune de consecventa. Consecventa care se vede si in site.

Quelle este magazinul la distanta care iti aduce la usa de toate.

Asa arata site-ul, asa arata catalogul, asa era si acum douaj’ de ani si cred ca nu ma insel prea mult cand spun ca asta e ideea marcii, in sine. Cand deschizi prima pagina a site-ului vezi imediat atat de multe lucruri si atat de multe oferte incat uiti ca ai intrat sa cauti o pereche de pantaloni si sfarsesti prin a pune in cos de la suporturi de lumanari pana la ciorapi pentru copiii verisoarei. Daca mai nimeresti si pantalonii nici nu mai conteaza.

La Quelle gasesti chiar de toate. De la haine de toate felurile, pentru toate marimile si formele, pentru barbati, femei si copii de toate varstele, pana la accesorii pentru casa si gradina, mic mobilier, electrocasnice diverse, unelte si accesorii electrice, vesela, decoratiuni… e adevarat ca toate sunt denumite cu “univers” si “paradis”, dar un sambure de adevar exista si in exprimarea asta cam pompoasa – imi amintesc ca prima oara cand am vazut un centru de joaca “kratzbaum” pentru pisici a fost in catalogul Quelle de care spuneam la inceputul postarii. Cerinta concursului era sa analizam sortimentele de produse – cum sa analizezi… TOT? A, ca sunt de calitate? A, ca raportul calitate/pret este ok? A, ca sunt lucruri pe care nu le gasesti prin alte parti? Da, asta da.

E adevarat ca atat de multe optiuni prezentate atat de proeminent cu toatele pot sa zapaceasca vizitatorul, dar pana la urma Quelle is about shopping spree la preturi care sa nu te lase sa mori de foame o luna intreaga dupa ce le-ai achitat factura ramburs. Asa ca poate insasi zapaceala prinde bine. Adesea am avut dilema asta cand am lucrat cu clienti de-ai mei pe site-uri complexe: a prezenta multa informatie pentru sentimentul coplesitor de abundenta si diversitate sau a organiza totul strict, pentru a nu crea confuzie, chiar cu riscul de a “saraci” prima impresie. In general ma deranjeaza bulibaseala de informatii si poze pe site-uri, dar la Quelle nu am senzatia asta.

Cumva, la Quelle, asa trebuie sa fie.

E ca atunci cand nimeresti intr-un magazin in care totul e aliniat ca la armata – nu-ti vine sa pui mana pe nimic, sa probezi ceva pare un sacrilegiu si iesi cum ai intrat, cu punga goala. Site-ul Quelle e ca un magazin in care te lovesti de alti cumparatori care pun mana fix pe fularul sau esarfa pe care ai ochit-o tu, asa ca simti ca trebuie sa te grabesti sa cumperi, sa cumperi, sa cumperi…

In afara de zona de magazin propriu-zisa, e bine ca toate datele esentiale (cum cumpar, despre firma etc) sunt prezentate curat, in partea dreapta a site-ului, accesibil si vizibil. Tot acolo apar si sfaturile practice, idee foarte buna si zona pe care eu, personal, as dezvolta-o mai mult decat este acum si nu as muta meniul din dreapta in stanga la accesare.

Si inca ceva – e prima oara cand combinatia rosu-albastru nu ma zgarie. Au reusit cumva sa le imbine in asa fel incat sa nu pleci din site cu dureri de cap.

One Response

  1. Si mie imi place site-ul, iti clatesti bine ochii si poti face cumparaturi usor. Pacat ca au dat faliment in Germania ca nu stiu daca vor mai sta mult pe piata din Romania. In aceste conditii, nu cred ca vor mai scoate catalog nou la 1 ianuarie 2010.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: