Tehno-apocalipsa nu ma sperie

Terminator Salvation

Terminator Salvation

Mai, mie nu-mi place omenirea. Imi placea cand eram naiva si tanara, dar nu-mi mai place de ceva vreme, cam de cand am constatat ca omenirea nu e deloc interesata de mine asa cum eram eu de ea. Omenirea se pisa constant pe valorile mele, pe ideile mele, pe ceea ce eu consider sacru (printr-un paradoxal joc semantic) si continua sa vrea sa ramana si sa se balaceasca in aceeasi mocirla a ignorantei si a rautatii degeaba, indiferent de eforturile celor care isi dedica viata stiintei, iluminarii, evolutiei.

Oamenii se cred atat de importanti, dar cand au sansa sa faca ceva cu adevarat important, isi bat joc de propriile destine si o fac cu o pasiune care ma sperie. Oamenii isi bat joc de oameni si au impresia ca nu fac nimic rau. Oamenii fac greseli negandite si nu si le asuma, pentru ca habar nu au ce porcarii au facut. Oamenii au impresia ca specia asta e atat de importanta incat uita ca suntem aici impreuna cu alte specii, de la simplele bacterii pana la maimutele atat de hulite de anti-evolutionisti (“noi nuuuuu suntem maimute!”). Oamenii folosesc tehnologia gandita de o mana de indivizi cu IQ mult sarit peste media aproape retarda in viata de zi cu zi, dar o folosesc cu frica si frustrare, nu o inteleg si nu vor sa o inteleaga, nu-i intereseaza, o iau ca si cum o mana divina ar fi plantat-o acolo, ca si cum dumnezeu ne-a dat calculatorul si cyberknife-ul cu care taiem cancerul si ni se pare ca intamplarea a facut ca in urma cu numai (!!) 81 de ani sa primim in dar penicilina si inceputul erei antibioticelor care acum salveaza vietile geniilor si retarzilor deopotriva.

Eu nu mai vreau specia asta sa se intinda ca o pecingine in care “tot omul” are dreptul la vot si la asistare sociala si medicala fara nicio obligatie, numai in virtutea faptului ca ADN-ul lui e uman. Eu nu mai vreau sa mai vad si sa mai simt pe pielea mea deciziile facute cu fundul majoritatii. Eu sunt satula de prosti agresivi si multi.

Asa ca, dupa tema de la SuperBlog, daca ar fi sa traiesc evenimentele din Terminator Salvation: The Future Begins, unde actiunea este plasata anul 2018, iar John Connor este conducatorul rezistentei omenirii in razboiul cu armata de roboti, daca as avea de ales intre cele doua tabere, as alege robotii, computerele.

  • Un computer nu are sentimente si nu actioneaza la impuls.
  • Un computer actioneaza dupa calcule clare si logice.
  • Un computer poate fi, paradoxal, nemuritor.
  • Un computer nu actioneaza din pura, simpla, gratuita si atavica rautate.
  • Un computer nu simte frica.

De ce sa fie neaparat ceva rau sa predai omenirea si restul speciilor ingrijirii unor entitati fara pasiune? Pai… nu este. Am convingerea ca un AI ar gestiona omenirea mai bine, mai ales ca omenirea cere cu obstinatie sa fie gestionata. Omenirea nu-si merita libertatea. Omenirea vrea zei. Iar zeii nu trebuie neaparat sa fie umani. Calcule, logica, la rece. Marcus Wright fara accesul de umanitate.

Leave a Reply

