Inca o idee: interzicerea publicitatii electorale

Intai de toate trebuie sa clarific un lucru: nu sunt adeptul interdictiilor. De fapt ma enerveaza interdictiile din principiu impreuna cu toti cretinii care cum se intampla ceva nasol mai cer o interdictie, o legiferare, un cacat legislativ in plus.

De data asta insa sustin o interdictie, iar motivatia este simple:

Daca in publicitatea comerciala principiul de baza este ROI (Return Of Investment), e normal ca toate firmele sa investeasca oricat e nevoie, in conditiile in care banii se intorc; asta e motivul pentru care firmele atrag capital, se grupeaza, se aliaza, gandesc reclame samd. Pentru ca principiul este ROI, iar subsecvent, cu cat bag mai mult, cu atat scot mai mult

In publicitatea electorala, cel putin oficial nu vorbim nici de ROI, nici de castigarea notoritatii nici de putere financiara mai mare decat adversarul; aici vorbim (cel putin oficial) de idei, de doctrine, de solutii, de persoane care primesc INCREDEREA votantilor.

Ca o concluzie directa, acceptarea ideii ca ala care baga mai multi bani are sanse mai mari este sa acceptam in parctica, chiar daca “oficial” negam intrarea aplicarea principiului ROI in zona politica. Bine, stim ca se aplica, dar macar ar fi bine sa il limitam cumva.

Solutiile sunt simple:

– interzicerea mesh-urilor cat blocurile, a panotajului, a bannerelor verticale pe stalpi, a afiselor

– interzicerea oricaror “donatii” de genul sepci, geci, pixuri, brichete samd

– amenajarea de spatii egal impartite intre toti candidatii (partide sau indivizi)

– liber 100% la corturi / altele similare puse in oras, pentru militantii partidului

– acces egal si gratuit la media e stat, locala sau centrala dupa caz

– acces egal si gratuit la media privata (daca respectiva forma de media accepta, ecident)

Partidele ar fi obligate sa isi scoata in strada militantii si sa se bazeze mai mult pe astia decat pe sute de milioane scoase din ciordeala, dar care le vor compensa imaginea proasta cauzate de aceleasi ciordeli nesimtite.

Iar cetatenii, asa retarzi cum is ei, vor fi macar suspusi unor mesaje cat de cat echilibrate ca intensitate, ceea ce unora le-ar permite sa auda si altceva, ca urmare sa compare, iar comparatia este un prim pas spre dashteptare, cat o fi ea de mica.

Normal, diferente raman intre cei cu mormane de bani si cei fara, ca doara se poate cumpara o agentie mai buna pt elaborarea mesajului, se pot cumpara si “militanti”, dar oricum am lua-o, ar fi un mare pas inainte.

Unica problema e ca asa ceva ar trebui votat de o majoritate – adica fix aia care is cu mana pana la umar in banii publici, care au senzatia ca cu bani vor ramane vesnici acolo si ca lor oricum le convine.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: