Nu va inteleg: impozitul

In conceptia moderna, statul nu mai este stapanul opresor din trecut, ci un prestator de servicii pe care piata nu le ofera. Ar fi mult de discutat despre afirmatia asta stangisto-imputita, da nu acum. Sa revenim la prestarea de servicii.

Din cate imi amintesc eu de la diversii care mi-au prestat mie servicii, toti mi-au cerut niste tarife fixe si nici unul nu m-a intrebat cati bani fac, incat sa imi ia procentual.

Tot la fel, statul imi asigura (cacat, da hai sa zicem ca chiar asigura si sa zicem ca vorbim de un stat ideal) mie niste servicii gratuite, cum ar fi siguranta propriei persoane prin politie, tot siguranta prin armata si justitie (adica dreptul la un proces corect). Nu includem aici autostrazi sau siguranta masinii si locuintei, pt ca pt astea exista taxe speciale.

Asa ca tot ce mi-ar da statul mie este tot ce i-ar da oricui altcuiva. Asa ca apare intrebarea: de ce platesc eu mai mult decat altii si mai putin decat altii?

De ce nu platim aceeasi suma cu totii cata vreme cu totii beneficim de aceleasi servicii?

In fapt, dupa ce platesti 16% impozit pe venit ca salariat, mai platesti 24% tva. Faceti voi suma, da totul e pentru cateva servicii de baza; toate celelalte au taxe speciale!

Si hai sa mai aruncam in oala cu fapte cateva lucruri

  • politia nu functioneaza; cel putin in rromanika, toate garcile nu vor interveni in situatii violente sau chiar vor fugi de acolo, in timp ce vor vana cu maxima atentie contraventii minore
  • cine isi permite va apela intotdeauna la solutii private de securitate, asa ca cam plateste gaborimea cam degeaba

Asa ca mult sictir. Parerea mea.

8 Responses

  1. Ha, asta se potriveşte cu postul de pe TLP, cu meserii inutile, de unde reiau o parte din comentariu. Statul oferă, din aceşti bani (impozite), nişte salarii unor indivizi total inutili societăţii. Garcea este unul dintre ei, dar lista mai poate fi completată. Pe lângă preoţi, profesori de religie etc (complet inutili unei societăţi normale, de nepreţuit într-o lume bolnavă), eu aş pune şi pe următorii

    – parlamentar – în era internetului, votul prin delegat nu-şi mai are sensul, un guvern de tehnocraţi, cu votul direct de către populaţie al fiecărei legi poate înlocui mult mai democratic mizeria politică de azi – ai scris şi tu despre asta, din păcate nu are ecou …

    – poliţist la rutieră (sunt ţări în care au fost dizolvaţi, Ucraina parcă): ăştia nu ştiu ce este munca de prevenire, stau toată ziua prin birturi, aşteptând să fie chemaţi la câte un accident serios (adică întotdeuna prea târziu). Când vin, se interesează rapid care dintre şoferi are “spate”, ca nu cumva să greşească vinovatul. Adică te scot vinovat, chiar dacă nu eşti, iar pentru asta dai bani la buget să-i asiguri lui salariul.

    evident lista celor care-şi bat joc de noi pe banii noştri este mult mai lungă.

  2. exista taxe speciale si pentru justitie.
    vezi taxele de timbru, uneori enorme..

  3. corect; uitasem de ele!

  4. Fii atent, ca cele doua taxe/impozite pe care le-ai mentionat nu se aduna, pentru ca primul e pus si pe-al doilea. Te-ai prins?
    Eu consider asta culmea tupeului la statul sclavagist: sa-ti puna impozit pe banii lui.

  5. Mah, nu m-am prins. Stiu ca de ex in cazul accizelor intr-adevar se aplica dubla impozitare, pt ca se aplica TVA la suma produs+acciza, adica TVA la acciza. Da asta cu impozitul imi scapa, asa ca te- rog sa ma luminezi🙂

  6. tu vrei cumva sa justifici stapanirea (ca guvernare nu ii pot zice) pedelaca?

  7. that was not the point. they all suck.🙂

Leave a Reply

