Nu va inteleg: deficitul bugetar

In conceptia voastra, un deficit bugetar de – sa zicem – 5% inseamna ca la fiecare 100 lei incasati, statul cheltuie 105.

Problema e de unde cacat face statul rost de cei cinci lei. Apai raspunsul e simplu. Ori baga inflatie (adica e tot un soi de impozitare, pentru ca scade puterea de cuparare in folosul statului) ori se imprumuta, adica exact ce face guvernu portocaliu condus de (un) cacat.

De inflatie nu vreau sa comentez acum. Da cu imprumuturile am o problema mare.

In primul rand, trebuie sa “make a statement” si anume ca din principiu nu imi plac imprumuturile. Adica am bani mananc friptura la restaurant, nu am bani mananc cartofi cu paine acasa. Simplu. Nu am luat niciodata vreun credit pe persoana fizica, iar cele cateva credite (ori incheiate cu succes ori derulate pana acum cu succes, cu tot cu criza) au fost 100% pentru investitii. Adica niciodata, sub nici o forma nu am imprumutat bani sa ii mananc, sa ii beau sau sa merg la curve. Nu, tot ce am imprumutat a fost pentru investitii, care sa produca alti bani.

In al doilea rand, cam toti “moralistii” si deontologii ne explica ca am ajuns in cacatul de acum datorita creditului, pentru ca nu producem nimic real da consumam la greu si tot alte dinastea. Ceea ce scos din context e absolut corect.

Problema e alta: unii dintre deontologii astia (dar toti deontologii care sunt la putere)  sunt aceiasi care sustin ideile cretine ale bashescului cum ca trebe sa ne imprumutam, ca nu avem bani de pensii si salarii (bine, avem de fantani cantatoare de 30 milioane de eurococo  a portocaliului primar din sectorul 3)

Asa ca incep sa am o problema: statul, care de fapt nu produce nimic (desi ar putea) ci doar jecmaneste ne explica noua (adica aia care producem) cum ca nu e bine sa ne imprumutam pentru consum. In acelasi timp, statul se imprumuta fix pentru consum, ca nu se ajunge cu banii. WHAT THE FUCK?

Si ca bomboana pe coliva, voi acceptati asta, fara sa vi se para nimic dubios in conceptul de “deficit bugetar”.

Pana la urma, voi va meritati soarta. Problema mea e ce vina am eu?

Sictir.

2 Responses

  1. Vina e comuna, dar e prea mult de scris….
    Crezi ca cu viitorul guvern, PNL ori PSD, NU vom lua aceleasi imprumuturi? Ba le vom lua, fiindca trebuie sa fim beliti. Asta-i rostul nostru. Astept cu nerabdare sa vina altii la guvenare, poate pricepe si romanul ca de la integrare NU se face nimic de importanta economica fara ordin de la guvern. Guvernul cel real, guvernul CE… Romanika NU mai este stat suveran, e judetul Vaslui al Europei…

  2. nu prea inteleg ce treaba am eu cu acceptarea deficitului.
    si daca nu-l accept? nu mai e?
    si acum pe fond: fantana cantatoare e investitie. nu consum. e drept ca produce pentru noi sunete si doar pentru ei bani. da’-i investitie. asa-i structurat bugetu’, nu poti sa iei de la fantani si sa dai la pensii. in schimb tot ce platim pentru pensii, sanatate… se duce intr-un singur buzunar , bugetul consolidat.
    si acum fara gluma. de ce nu face oare si statul ca tine? adica fripturica cand ai, cartofi cand n-ai (adica sanatate, educatie etc din taxe si impozite) si imprumuturi pentru investitii. pentru ca statul nu face investitii adevarate. din care sa-si plateasca creditele. da’ hai ca ma-ntind 😀

Leave a Reply

