Iarna

Dintotdeanua am iubit iarna mult dar am si urat-o putin.

Am iubit-o pentru zapada, pentru oamenii de zapada, pentru copacii superbi acoperiti de zapada, pentru zilele in care nu mergeam la scoala din cauza zapezii, pentru derdelus, mai tarziu pentru ski (chiar daca mai rar), pentru vinul fiert, pentru inghititurile de vodca din telescaun, pentru cota 2000, pentru luminile de craciun (chiar daca acum prefer sa ii zic solstitiu), pentru mirosul de brad, pentru lumina lumanarilor si multe multe altele.

Am urat-o putin pentru cat de de cacat se circula in bucale ori de cate ori ninge, pentru frigul de afara daca ai treaba si in general pentru inconvenientele pe care le aduce oricari activitati sustinute si productive.

Nu mi-am schimbat cu nimic parerea. Stiu totusi din istorie ca iarna, pe langa un moment frumos, a fost dintotdeauna si un moment greu. Ca “a trece prin iarna” era o problema reala acu multi ani. Cunoasterea mea e totusi una abstracta, distanta, de la inaltimea omului modern si civilizat.

In conditiile astea, cu atat mai mult ma socheaza profund disperarea romanilor din ultima vreme de a trece prin iarna. Disperarea ca toate preturile au crescut, ca au scazut salariile celor mai multi, ca au de pe acum probleme cu ratele la banci, ca va creste intretinerea – futui, cum pula mea intretinerea sa fie o problema? – si ca vor ramane cu si mai putini bani de mancare, pama la riscul infometarii.

Adica, in pula mea, unii concetateni contemporani cu mine sunt ingroziti de cum vor trece prin iarna?!?!?!?!?! Si risca infometarea?!?!?!?!?!

WTF is happening?

7 Responses

  1. Pai ia zi dom’le exemple de infometatii si inghetatii aia, ca-s curioasa.

  2. Ai uitat ca vine intotdeauna pe neasteptate si ne ia prin surprindere, dupa cum traditional afirma maretii nostri cirmuitori (indiferent de culoarea lor politica)……

  3. Sincer, prea putin imi pasa de intretinere si problemele altora. Eu ma gandesc cu groaza la strazile inzapezite, traficul de cacat, si nervii mei intinsi la maxim.

  4. @Alsta – faptul ca nu ii vezi urland in strada nu inseamna ca au cum sa traiasca din 100 lei / luna cat le ramane dupa intretinere si alte cheltuieli obligatorii

    @Silviu – corect

    @Evilvan – apai si pe mine tot in pula ma doare. nu-ti imagina ca mor de mila lor. ma alarmez insa pt mine, pt ca traiesc intr-o asemenea societate, in care unii concetateni au o problema cu “trecerea prin iarna” si mi-e groaza sa ma gandesc ce va mai urma

  5. Io am alta problema. De ce solstitiu si nu craciun ?
    Mai ales ca americanii i-au deturnat sensul suficient. De ce n-ai bea o Coca-Cola la nasterea ” mantuitorului ” ?

  6. Pentru ca solstitiul druizilor sarbatorea aceeasi zi, inaintea crestinilor. Pentru ca craciunul e o sarbatoare furata.

  7. nimic nu se pierde, totul se transforma.

Leave a Reply

