Pretul benzinei = sclavie moderna + stat de ocupatie

Imi dadu un client pe email cum e pozvestea cu taxele pe benzina:

Am cautat taxele incluse in benzina de la 1 ianuarie 2011:

– acciza este de 467 EUR / tona

– taxa de drum este de 125 EUR / tona

– taxa de solidaritate (cate un cent / litru – motivul este acoperirea prejudiciului din urma falimentului Bancorex) adica 10 EUR / tona

Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.

Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina:370+467+125+10=972 EUR /Tona (taxe si accize)

Se adauga TVA de 24 % adica 233.28 EUR

Totalul este de 1205.28 EUR/tona

Un litru de benzina este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)

Producatorul incaseaza 370 EUR/tona

Statul incaseaza 835.28 EUR/tona

Adica 69.3% se duce la stat. Ati inteles de inde vine cresterea pretului? Mie imi era clar de atunci, daia n-am sarit ca ars ca hai sa protestam la petrom. Doar ca nu aveam cifrele in detaliu asta si doar presupuneam ca vreo 60% se duceau la stat.

Unde e zeciuiala de pe vremuri fata de care se rasculau taranii? Eu unul vreau zeciuiala inapoi!

12 Responses

  1. Acciza aia e cam babana, nesimtita si.. imorala! Pen’ ca acesti combustibili nu sunt folositi doar sa-si plimbe gigel curu’ la munte sau gagica prin cluburi.. Gura mamii lor! Cu motorina se ara, se seamana, se produc bunuri industriale de stricta necesitate..
    Se putea numi mai simplu: taxa de smecher si cu asta basta.
    Cred ca ai uitat sa le transmiti obisnuita urare 🙂

  2. Da, asa e, da mai bine mai tarziu decat niciodata.

    Asa ca HAI SICTIR!

  3. @Rower – faza e ca si daca doar imi plimb curu dintr-o parte in alta a orasului sau tarii, tot nu cred ca e un lux si sa nu imi zica mie careva ca acciza aia e de fapt pt poluare, ca ii sparg capu direct, ca pentru asta cica exista taxa de prima inamtriculare de care se tine cu dintii pula ala de borbeiiiiii care repta ca o placa stricata ca poluatoru plateste, daia e taxa cu pricina.

    Asa ca hai sictir si multa muie! Jos guvernul! Anarhie!

  4. Am fost intr-o insula fratzuzo-holandeza din Caraibe- St. Martin- litrul venea la 0,8 lei!:)))))

  5. adica pretul corect!

  6. Io propun sa renuntam toti la masini si sa ne luam biciclete. Iti dai seama cati kilometri de “autostrazi” pentru biciclete ar construi asti pe an?

  7. Io imi bag pula si nu renunt la masina. Am zile in care fac 100 km in cacatu asta de bucuresti si daca i-as face cu bicicleta as muri incet. Asa ca sa suga toti pula la negri in bantustan, io vreau masina, drumuri circulabile fara dopuri si fara gropi si fara intersectii blocate. Pana nu primesc, injur.

    Btw, am facut ieri 50 minute din cotrocelu pana in colentina, pe motiv ca la traversarea bulevardului pulii care leaga universitatea de romana era in mortii masii o groapa lasate de cretinii de la facut gropi dampulea, care practic taia o banda din 3 si ne-a pus pe toti sa stam cam 20 minute in cacatu ala de intersectie. 4M. Adica MULT MAI MULTA MUIE!

  8. Cu bicicleta faceai maxim 15 min. Da-ti trebuia un portbagaj suficient de mare. In care sa pui masina

  9. Mwahahahahaha. Da nu e asa. Cu bicicleta faci tot cam atat. Am testat si fac cam 25 minute pana la unirii, de fapt putin mai incolo. Si mai ceva: sa-mi bag pula daca pot sa merg pe bicicleta la costum si sa ajung fresch si prezentabil. Capisci?

  10. Un prieten zicea să refaci puţin calculele, fiindcă densitatea benzinei este diferită de a apei, adică 1kg nu-i un litru, transformând preţul pe tonă, iese 0,904 Eur/litru sau 1,205/kg

  11. Ana are mere!:))))

  12. un psd-ist intrebat la Realitatea TV ce ar face psd daca ar castiga alegerile, ca sa scoata tara din criza: “trebuie sa strangem MAI MULTI bani la buget”.

    this is hopeless

    cred ca ma mut de aici.

Leave a Reply

